Under the (burning) sun

Så er vi her! Coco Beach Island Resort, Puerto Galera – Mindanao, Philippines. Det har godt nok været en lang tur herned..

Vi landede omkring midnat i Manila. Der var ingen problemer ved kontrollen osv, men det tog sin tid at få fat i vores bagage. Kæmpe fly = masser af passagerer = alt for mange kufferter.. Vi blev hentet i en taxa og kørt ud til Berjaya Hotel, hvor vi checkede ind omkring klokken 1 om natten. Min mormor og nogle af mine kusiner kom for at hente vores kufferter fyldt med gaver til dem , men vi skulle lige have vores ting og sager ud først oppe på værelset – så vi kun skulle rejse med rygsække. Det skader ikke at være praktisk, når man kan :-))

Det var et luksus hotel – ærgerligt, vi allerede skulle af sted kl 6 om morgenen for at tage videre med van og outriggerbåd. Men vi fik Jollibee-mad! Fried chicken with gravy and rice – tænk, at det er 10 år siden, jeg har fået det…

Vi ankom på Coco Beach ved middagstid. Der var velkomssang, velkomsdrinks oof en ansat til at vise os vores hytte. I den bagende sol med tunge tasker føltes det som 1000 trappetrin – men det er nok kun 100 trin, vi skal gå for at komme derop 😉 Efter en lang middagslur vågnede vi op til den flotteste udsigt!

Efter lækker aftensmad og drinks (+ myggestik!) gik vi i seng. Men pga. varmen vågnede vi klokken 5 om morgenen – men det var helt fint, for er kunne vi se den smukkeste solopgang 🙂

Vi kunne heller ikke sove mere, fordi der åbenbart var salamander-træf ovenpå vores myggenet! Men her til aften var der en frø på værelset, så der har højst sandsynligt også været frøer i morges.

Her får I lige et sidste billede – denne gang en solnedgang. I morgen går turen til et vandfaldsområde længere væk..

God søndag!
Dette indlæg blev udgivet i Filippinerne, Rejse. Bogmærk permalinket.